onsdag 28 mars 2012

ALVs satsningar - Centerpartiet gjorde det möjligt!

Genom kommunens försäljning av Astrid Lindgrens Värld gjorde Centerpartiet det möjligt för parken att utvecklas. Ronjamiljön i fjol, Emilmiljön nästa år och hotellbygge 2015. Hade det varit möjligt med kommunen som huvudägare?

Minns ni alla debatter i samband med försäljningen?

Jag vill påstå att mina företrädare inom politiken gjorde ett gott arbete med försäljningen av kommunens majoritetsägande. De har fått ta mycket kritik för denna affär men NU tycker jag att det är på plats att ge lite beröm och uppmuntran till de som gjort det möjligt och såg möjligheterna med ett annat ägarskap av parken.

Jag vill gratulera ALV till alla priser och önska dem lycka till med sina värdefulla satsningar! Det genererar arbetstillfällen i regionen.

1 kommentar:

  1. Ingela du är en ängel! Du ska också ha beröm.
    Precis det som du har skrivit sade jag i helgen när jag läste om ALV:s nya Katthultsprojekt.
    Det var då för väl att Salkkråkan blev den nya ägaren, de är ju både jordnära och i känslmässigt samspel med vår Astrid Lindgren.

    Mvh Marita Lindström
    Ordf. avd. Vimmerby Centerkvinnor

    SvaraRadera