söndag 29 januari 2012

Alla arbetstillfällen är viktiga i Vimmerby!

Kommuner måste tillhandahålla företagstomter så att näringslivet kan växa på ett effektivt sätt. Planeringen måste vara långsiktig och översiktlig samt strategisk. ÖP är namnet på den planering som måste göras inom kommunal förvaltning och som är rådgivande för vilken detaljplanering som sedan skall göras.

Jag tycker att det är mycket spännande att få delta i diskussioner om detta och jag har nu ett förslag på område som skulle kunna bli fina företagstomter till Vimmerbys expanderande näringsliv. Tyvärr kan jag inte ännu avslöja vilken plats jag menar men det kommer jag snart att berätta.

Kostnaden för att tillhandahålla företagstomter måste balanseras så att offentliga arbetstillfällen och offentlig service inte riskeras så att kvalitén blir sämre än önskvärt. Då kan konsekvensen bli utflyttning och minskat skatteunderlag. Varsamhet och eftertänksamhet är därför mycket viktigt i dessa frågor.

Välkomna att lägga kommentarer om exempelvis framtidens företagstomter i Vimmerby här på min blogg. Min förhoppning är att jag ska kunna bli lite mer aktiv här MEN jag lovar inget för kan jag sedan inte hålla det löftet så är det ju inget värt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar