måndag 12 september 2011

SMÅLANDSKAP-en intressant trädgårdsentreprenör i bygden.

Jag var på Vidersborg igår. Där fanns ett helt smörgåsbord av aktviteter för en trädgårdsentusiast. Jag träffade en f d kollega från LRF Sydost, nämligen Karin Abrahamsson Larsson som driver företaget Smålandskap. Hon erbjuder hjälp med trädgårdsplanering för privat och offentlig miljö. Hennes mål är att gestalta och planera miljöer som är funktionella och estetiskt tilltalande. På hennes hemsida kan man se exempel på resultat som hon varit med om att skapa.

Personligen planerade jag för nästa års bärskörd i min trädgård. Jag utökade mitt hallonland på uppdrag av äldsta dottern som vill göra hallonsmoothies , året om. Jag fick även månadsjordgubbar av grannen. Han har landet fullt med mogna jordgubbar i september. Snacka om att man blir sugen så nu fick jag några plantor till min täppa.

Jag köpte en klematis som jag planterade vid ett päronträd som man passerar när man kommer till oss på besök. Min tanke är att den ska slingra sig uppför stammen och förgylla med blommor för oss och våra gäster.

Slutligen vill jag ge en eloge till Vidersborgs ägare som verkligen lyckats att skapa en modern handelsträdgård med väl planerade ytor som inspirerar till egen trädgårdsutveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar