fredag 9 september 2011

Intressanta samtal i bilen och bra klimatresa i Kalmar län!

Magnus Gustafsson, Helene Nilsson och jag hade ett intressant samtal om hur skolans personal på olika sätt reagerar på politikens sparförslag. Viktigast av allt är lyhördhet när kommunikation skall ske på ett effektivt sätt.

Kommunikation är dock svårt, relationer bygger utveckling och grunden för politiken är sakdebatt och inget annat. Jag ska försöka kommunicera på ett sakligt sätt på denna blogg. Tala om för mig när ni upplever att mina inlägg framöver inte håller måttet för denna ambition som jag nu kommunicerar.

Ingen tjänar på konfrontation, där finns bara förlorare som jag ser det och "energidränage" samt fokus på fel sak. Lättare sagt än gjort men ambitionen och viljan finns här i alla fall. Strävan mot ett bättre Vimmerby bygger på bra beslut. Bra beslut bygger på förankring och diskussion i en demokratisk process med tydliga spelregler.

Låt oss diskutera sakfrågor och inte för mycket partipolitik i Vimmerby, så att vi hittar bästa möjliga hållbara utveckling för hela kommunen.

Just nu är det ett ohållbart strömavbrott. Jag gick upp klockan 4 och kokade vatten på vedspisen till morgonkaffet. Vedspisen är guld. Sedan blev det Borgrundan och nu datorn på batteri. Snart sinar strömmen i datorn så inlägget får vara slut nu. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar