fredag 16 september 2011

Centermöte i Vimmerby, regionförstoring och riksstämma i Åre!

En intensiv vecka med över 100 mil i min biogasbil. Högsby, Ängelholm och Jönköping.

Men det roligaste mötet denna vecka var vårt möte på Bakfickan i onsdags. Centerpartiet i Vimmerby välkomnar flera nya medlemmar som jag vet kommer att bidra med inspel i den lokala debatten för att förbättra vår kommun. Diskussionerna var öppna och många medlemmar var mycket tydliga vad gäller inriktningen för vår kommande politik.

Min känsla från mötet var att Centerpartiets medlemmar i Vimmerby är mycket eniga och starka och samverkan mellan enskilda medlemmar stärks hela tiden då det ges goda möjligheter till politiska samtal i vårt parti. Vi har bred kompetens och bred erfarenhet i vårt parti och om en vecka är vi tre personer som ska till partistämman i Åre. Per Åke, Marcus och jag åker tillsammans med ett stort antal ombud från länet. Vi åker chartrat tåg från Nässjö. Min första stämma och då blir det partiledarbyte. Kan det bli bättre?

Vad gäller regionen så tycker vi i Centerpartiet i Vimmerby att i den bästa av världar skall vi hålla ihop Astrid Lindgrens Småland och gärna Östergötland. En identitet för en ny region är viktig och det tror jag att en Östra Götalandsregion kan hitta.

Slutligen vill jag tipsa om Hubinette i onsdags med Annie Lööf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar