onsdag 17 augusti 2011

Rondellen vid Engströms?

Åkte med ett fönster som behöver kittas till den mycket serviceinriktade glasmästaren Tommy på Essiglas idag på morgonen.

Då passerade jag Tallholmen som är en spännande och utvecklingsbar plats i Vimmerby.

Jag passerade Mercatus, min tidigare kontorssplats när jag arbetade på Företagarna då Kristina Alsér var ordförande och när jag sedan åkte vidare mot korsningen vid Engstöms Bilaffär så mindes jag de kalla morgnar när det var ishalka just vid den fyrvägskosrningen. Sikten är skymd, gatan är bred som man ska över och hela korsningen är en farlig plats då det är nerförsbacke in i korsningen när man kommer söderifrån.

Jag önskar att denna korsning prioriteras så att den blir säkrare för alla arbetare som ska ut till Tallholmen och alla djurägare som ska till veterinärstationen och alla kunder som ska till olika företag i det blomstrande näringslivet på Zobras Tallholmen.

Visst är det väl så att det planeras en rondell här. Frågan är NÄR den kommer att byggas? Svara gärna den som vet. Det finns fler farliga trafiklösningar i Vimmerby men denna anser jag vara högt prioriterad. Berätta om de platser som du skulle vilja förbättra och ge förslag på lösningar. Luften är fri och välkommen med förslag! Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar