onsdag 6 juli 2011

Almedalen idag?

110 sidor med programpunkter, 1400 aktiviteter på en vecka. Undrar hur många som kommer till seminariet som presenteras på sidan 78: Politisk vilja-nyckeln till biogasutveckling där jag medverkar för LRFs räkning.

Jag har i alla fall förberett mig minutiöst för de minutrar som jag har fått mig tilldelade. Kort tid kräver ofta mer förberedelse då man verkligen måste välja vad som är viktigast att förmedla till åhörarna.

Efter mitt seminarie ska jag lyssna på Kristina Alsér som skall prata om tillväxt och större regioner tillsammans med de som arbetar med storregionfrågan för regeringens räkning. Ska bli spännande att lyssna och få en uppfattning om det kan bli så att Småland delas i tre delar. Kronoberg har ju uttryckt att de vill till Skåne. Södra Kalmar verkar vilja hänga på till Skåne vilket Norra Kalmar näppeligen kan tänka sig. Och hur blir det med Jönköping?? Frågorna är många och än så länge är svaren få men det börjar brådska så att det inte blir så att någon annan än vi själva beslutar om hur regionindelningen skall bli.

I Vimmerby skall frågan diskuteras i början av september. Det har Leif Larsson bjudit in till.

Ikväll är det konsert med Olle från IDOL. Kanske skall jag gå dit eller så ska jag lyssna på Jan Björklund. Får se vilket som verkar mest lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar