lördag 19 juni 2010

Centerpartiet-mittenpartiet!

Vad gäller kungahuset-monarki-republik så hamnar jag i mitten. Å en sidan anser jag att man inte ska födas in i ett ämbete- det ska man prestera för att förtjäna. Å andra sidan har jag förstått att ett presidentval skulle bli mycket kostsammare än en statsminister, så det avgör att jag accepterar monarkin och givetvis gläds med de som gifter sig idag. Uppståndelsen däremot tycker jag är starkt överdriven. Hoppas att brudparet hinner med varandra denna dag och inte bara tvingas le mot folket. Att vara i känslan med varandra när man avger dessa stora löften är ovärderligt och ibland kan jag lida lite med dessa två unga människor som måste stå ut med all denna uppmärksamhet. Tack och lov att det samtidigt är fotbolls-VM som kan locka bort en del media från kungahuset.

Själv ska jag till Nossen ikväll och lyssna på maken som trubadurar vid sjökanten...visor i sommarkvällen...kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar