söndag 4 april 2010

Roar mig med att läsa andra Vimmerbybloggar om politik och finner en välformulerad Glennfalk som uttrycker stark vilja att förändra och skapa ett nytt Vimmerby och en Högberg som vill avslöja Alliansens taktik och tycker att Glennfalk förolämpar honom som påstår att han är förstörd av politiken. Högberg tycker till och med att Glennfalk skall bli vid sin läst (reklam) och inte ägna sig åt politik då det kräver en alldeles särskild kunskap. Vill inte S ha in nya fräscha politiker i Vimmerby? Vad är det då för kunskap som heltidspolitikern Högberg har och som han påstår att andra saknar? Konsten att slingra sig och påstå att han drivit frågor om värdering av ALV före försäljning men inte offentligt! Mig skrämmer det att en heltidsploitiker ideligen avstår från att avslöja den egna politiken. Är det det som är kunskapen att inte berätta för väljarna vad man står för utan hela tiden om man får frågan antingen avstå eller flytta fokus på den andres politik. Trist taktik, Högberg, och din blogg är rätt så innehållslös om man försöker tolka vad Du står för politiskt. När jag vid ett tidigare tillfälle diskuterade en sakfråga så svarade genast en Göteborgare på ett intressant sätt. Högberg, svara själv och uttryck inte bara genom sagor hur du vill utveckla Vimmerby. Vägen till visionen är mer intressant för en väljare än visionen. Det blir rätt otydligt om man jämför den politiskt oerfarne företagarens tydliga och utvecklingsinriktade formuleringar. Hur ska nya svenskar få utrymmet i er politik? Hur ska dagis och äldreomsorgen integreras. Vart skall pengar tas för att höja barnbidrag? Hur ska kultursatsningar finansieras? På Högbergs blogg är det mest youtube-klipp och egna inspelade dansfilmer från Bommersvik.

Peter Fjällgårds blogg innehåller och kommer att innehålla ännu mer om det som väljarna behöver veta om hur Centern vill utveckla omsorgen i Vimmerby. Fjällgård kan omsorgen, av egna erfarenheter från slitna golv och är mycket trovärdig när han beskriver hur han vill att omsorgen skall utvecklas i Vimmerby. Här finns en plan som är tydlig och som kommer att avslöjas i samband med lanseringen av Vimmerbycenterns valplattform.

Ha en fantastisk påskdag , alla! Här ska ätas fjordlax och ugnsbakade rotsaker. MUMS!

1 kommentar:

  1. Ja du Ingela. om vi börjar från början så handlar politiken om ett gigantiskt ansvar. Vi politiker har ansvar för alla våra skattemedel och driver trott eller e ett land/landsting/kommun. att då slå ner på politiken och också tro att alla bara kan bli politiker att det inte krävs något av personen gör mig upprörd. Sedan är alla välkomna att engagera sig.
    När det sedan gäller innehållet så har jag en har i mina ögon en stor läskrets som uppskattar innehållet och för dem skriver jag (Och för mig själv också). Sedan när det gäller min vision/ saga så är det nog bra om du läser tidigare inlägg http://hogbergstankar.blogspot.com/2010/04/jag-lovar-inga-lyktstolpar-utan-en.html där jag ger förklaringen. Mitt politiska agerande handlar inte om lyktstolpar utan om bygga ett samhälle. Vi må skilja oss på den punkten och vem som har rätt kommer väljarna att avgöra den 19 september. Ät inte för mycket så du får magknip :) Glad Påsk och hälsa familjen

    SvaraRadera