onsdag 17 mars 2010

Morgonstund har guld i mund. 5 cm snö, joggingtur...märklig upplevelse i mars månad!

Peter Högberg tycker att Peter F, Micael G och undertecknad skriver inlägg som om vi vore i oppostion. Vänligen,kan du förtydliga vad du menar med det, Peter H? Återigen klankar du ner på andra istället för att bidra med politiska idéer och förslag. Känns som att du återuppfinner punkteringen gång på gång istället för att uppfinna hjulet. Vad vill du? Hur driver du framtidsfrågor i Vimmerby kommun, Vimmerby folkhögskola, Astrid Lindgrens hembygd och i landstinget.

Hur har det gått med förankringen av biogasmackbeslutet? Där sa du att du skulle övertyga S i Vimmerby. Jag jobbar på på min allianssida och Micael har lovat att sätta sig in i frågan och uttalar sig positivt till investeringar i förnybar energi, men är sunt tveksam till investeringen. Jag tror att det bästa är att Vimmerby kommun inte tar hela investeringen själva utan bjuder in andra aktörer. Många vill ha biogastankmöjlighet mellan Kalmar och Linköping. Tekniska verken har hjälpt till i Västervik men ingen har än så länge uppvaktat dem från Vimmerby, och diskuterat samarbete, vad jag vet. Regionförbundet och dess klimatkomission (där PerÅke Svensson ingår) kommer till Vimmerby på fredag. Då är det viktigt att analysera regionens framtida behov av gas. Västervik och Oskarshamns biogasmackar (O-hamn inviger sin i juni) behöver gas. Den skulle vi kunna sälja från Vimmerby för att slippa tranportera gas längre sträckor. Behövs uppgradering och mod att ta de rätta besluten i Vimmerby.

Är ni med på detta, Peter H och Micael G? Gå gärna med i min grupp på Facebook: Vi som vill tanka biogas i Vimmerby.

3 kommentarer:

  1. Dåligt med kommentarer här. Bäst jag lämnar en ;)

    SvaraRadera
  2. Åter Ingela så är det ni som äger frågan om biogas och det är bara att besluta! NI ÄR MAJORITETEN!!

    SvaraRadera
  3. Ingela, jag är så jäkla långt ifrån kunskap i frågan just nu. Jag litar på dig och lovar sätta mig in i det när ni ska presentera alla siffror.

    SvaraRadera