torsdag 18 mars 2010

Årets Vimmerbybo är Centerpartist!

Stort GRATTIS Rein Zoovik. Nu är två av de tre av de som blivit valda Centerpartister. Däremellan hittar vi en inte då utkommen Moderat.

Alla tre är de framgångsrika män.

Finns det några framgångsrika kvinnor i Vimmerby. Eftersom jag är emot kvotering så kan jag inte föreslå varannan damernas även om det är nära. Kan jag då föreslå att komittén utser en Årets manliga och en årets kvinnliga Vimmerbybo. Men nej, det blir inte heller bra.

Mitt förslag till nästa år är att det görs en demokratisk omröstning om vem som skall föräras epitetet Årets Vimmerbybo 2011. Först nominering och sedan omröstning. Varför inte på lokaltidningens site.

Då ska jag nominera den bästa som jobbar inom äldreomsorgen och barnomsorgen, har inga namn där ännu och Rebecca Forsgren Malmström för alla bra tidningsartiklar hon skriver.

Vad tycker Du i denna fråga? Man skulle ju faktiskt kunna göra så med alla olika priserna, årets företagare, årets buiksbiträde osv. Internet gör det hela så lätt att utföra en omröstning. Samtidigt kanske Vimmerby tidning kan arrangera omröstning med valsedlar (för de som inte har tillgång till dator) som i Luciavalet...förresten, där borde vi ju även rösta fram en stjärngosse...i jämlikhetens namn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar